Torna a la pàgina d'inici
 
 
 
  Notícies AFET
inici AFET - Notícies
     
  Les noves tecnologies serveixen per estalviar diners i crear nous ingressos  
 

La tecnologia aplicada a la seguretat de la farmàcia permet major capacitat de gestió sobre el negoci

 
 
  • Empresarials: FEFAC | AFB | AFET | AFELL | AGFE
  • Categories: Formació | Gestió
  • Etiquetes: Infarma 2018
  • Data de publicació: 13/03/2018 15:22:28
 
 

El procés de digitalització afecta tots els sectors i empreses, fins i tot a la farmàcia. Així ho han expressat els ponents de la conferència “Quins beneficis aporten les tecnologies a l’oficina de farmàcia?” celebrada el dia 13 de març en el context d’Infarma Madrid 2018.

Alberto Torrón, business development manager de l’àrea de Direcció de Negocis Digitals de Telefònica Espanya, començava el seu discurs recordant que la tecnologia serveix a l’oficina de farmàcia per “estalviar diners, crear nous ingressos i complir amb les obligacions legals”, sempre mantenint “alts estàndards de qualitat”. També destacava que són sis les àrees principals en les quals s’aplica la tecnologia: empleats, operativa, control per a gestió interna de negoci, comprensió, relació i experiències.

Click&Collect per a la farmàcia

El click& Collect és una de les tendències en ‘retail’ que pot ser posada en pràctica per la farmàcia, segons Torrón. Consisteix que els usuaris aprofiten la flexibilitat del comerç online per realitzar una compra, que després recullen a la botiga. El farmacèutic, a més de la calidesa de la farmàcia física, pot aprofitar el consell farmacèutic per aportar-li un plus al client i diferenciar-se.

El concepte de proximitat de la farmàcia que imperava fins ara està evolucionant, segons Alberto Torrón, perquè el client busca, cada vegada més, diferents llocs on realitzar la seva compra. “Cal intentar transmetre sensació de proximitat sense estar-ho”, concretava. En aquest sentit, el click&collect és una de les eines que poden ajudar al farmacèutic.

Seguretat privada aplicada a la farmàcia

Les oficines de farmàcia no estan obligades a instal·lar sistemes de seguretat electrònica. Actualment la legislació vigent simplement obliga a disposar de mesures de seguretat físiques que els protegeixin quan estan de guàrdia, explicava Miguel A. Gutiérrez, service manager de Telefònica Enginyeria de Seguretat, sobre la tecnologia aplicada a la seguretat a la farmàcia. Així mateix, el ponent assenyalava que la farmàcia haurà d’estar atenta al nou Reglament de Seguretat Privada que desenvolupa la Llei 5/2014, per si incorpora canvis.

La tecnologia en el control i la seguretat electrònica

“Si es pren la decisió d’instal·lar un sistema de seguretat i control de negoci, és imprescindible comptar amb l’assessorament d’un expert que ens recomanarà les solucions que millor s’adapten a les nostres necessitats, exigint el farmacèutic un projecte personalitzat que reculli la solució a instal·lar a la seva farmàcia”, va explicar Miguel A. Gutiérrez.

L’estètica en el disseny i la instal·lació juga un paper molt important en la construcció i disseny “d’ambients protegits”. “Cal conjugar l’efectivitat dels sistemes amb la capacitat de transmetre la tranquil·litat als treballadors i usuaris dins d’aquest equilibri estètic tan important en aquest negoci”, va afirmar el service manager de Telefònica Enginyeria de Seguretat.

Cal buscar també “una major capacitat de gestió sobre el negoci i desenvolupament a mida”. En aquest sentit, tenen especial protagonisme aspectes com la visualització en remot de la farmàcia, accés i gestió sobre la il·luminació, climatització, avisos i alertes de la temperatura de les neveres, control d’accés d’empleats, recompte de persones, etc.

Nou concepte en seguretat i control de negoci

Des del punt de vista tecnològic, la innovació no ha de ser l’objectiu exclusiu en el desenvolupament del producte. Cal buscar la innovació en pilars com la “senzillesa d’ús”. “Aquesta falta d’amabilitat ha contribuït a una menor penetració d’aquest tipus de solucions”, segons l’expert.

Tendències i futur d’aquest tipus de solucions

L’elecció de la companyia “prestadora de servei” ha de deixar pas al “soci tecnològic”, capaç de proveir-nos de la solució adequada i assessorar-nos en matèria de legislació i protecció de dades. Així mateix, es deixarà de tenir la sensació que aquestes solucions solament tenen utilitat en moments de furt o robatori, per començar a entendre la utilitat diària en el control del negoci. Finalment, “les noves tecnologies fomentaran les relacions de confiança amb el client i les companyies que els prestin serveis de seguretat, amb la finalitat de conèixer comportaments o modus operandi”. Aportaran sensació de “comunitat” i acabaran amb l’“aïllament” de l’usuari.

 
 
   
   
     
     
 
Web patrocinada per:
Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia de Tarragona - Av. Marquès de Montoliu, 3 - 43002 Tarragona - Tel. 97 739 16 72 - Fax 97 739 16 72 | fescobar@fefac.cat